Het Project
Till The Ent is een jong en nog startend bedrijf met een duidelijke doelgroep. Mensen die het leuk vinden om buiten te sporten in Steenwijk en omstreken. Dit bedrijf heeft contact met ons gezocht om in eerste instantie een website te maken. Maar dit bedrijf had verder nog geen huisstijl, logo of überhaupt een verhaal. Hier zijn we mee aan de slag gegaan en dit resulteerde in een super mooi project.
Huisstijl
Zoals eerder al verteld kwam Till The Ent bij ons met de vraag voor een website. Al gauw kwam Justin (eigenaar) erachter dat je pas een website kan maken als je bedrijf ook een logo/huisstijl en het liefst een aantal foto’s heeft. Dus zijn we begonnen met het creëren van een huisstijl. Een aantal keywords in dit proces waren: Simpel, Stoer, Sportief en Modern.
Met deze boodschap in het achterhoofd gingen we malen en proberen te zoeken naar een goede basis. Dit kwam uit op zwart met wit dit is simpel, modern en stoer. Als tegenkleur is er gekozen voor rood deze kleur Staat namelijk voor dingen als Energie, Kracht, Passie, en Vastberadenheid. Ook is rood een sterke en opvallende tegenkleur op zowel zwart als wit.
Ook kan je in de huisstijl een puntig/bergachtig patroon terug. Ik kwam op dit idee om een berg/heuvel te creëren wat zou moeten staan voor het proces van sporten hard werken om die berg te beklimmen oftewel je doel te bereiken. Ook is het een stoer en krachtig patroon.
Dit alles heeft geresulteerd in een simpele huisstijl die toch een duidelijk beeld van het bedrijf creëert.
Logo
Vanzelfsprekend willen we het logo laten matchen met de huisstijl. Rechts van deze tekst zie je een klein deel van het proces omtrent de vormgeving van het logo, grotendeels zijn dit schetsen of ideeën die samen tot het uiteindelijke logo hebben geleid. In dit proces zijn kleine details en ideeën van andere sportmerken terug te vinden, zo is er voor een kanteling gekozen in de eerste schetsen aangezien dit snelheid en energie uitstraalt. Kijk hierbij naar een Nike, Adidas of Puma die dit ook uit willen stralen. Ook is er voor gekozen om geen rood toe te voegen in het logo om het simpel, modern en futuristisch te houden.
Ook is er gekozen om toch een deel van zijn diensten terug te laten komen in het logo. Vandaar dat in de latere versies er een getekend gewicht in terug komt.
Website
Voor de website waren er een aantal simpele eisen vanuit het bedrijf: het aanbod moest terug te vinden zijn, de contactgegevens moesten te vinden zijn en als laatste en belangrijkste wouden ze een pagina hebben waar klanten zich voor lessen kunnen aanmelden. We hebben de huisstijl zoveel mogelijk terug laten komen in de website. Ook hebben we een aantal andere kleine details toegevoegd zoals knoppen die groter worden met de gedachte van groeien (mentaal en fysiek).
Deze punten en wat overige details zijn samen gekomen in een strakke maar toch eenvoudige website.